Hey mate, how are you? - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daan Hekking - WaarBenJij.nu Hey mate, how are you? - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daan Hekking - WaarBenJij.nu

Hey mate, how are you?

Blijf op de hoogte en volg Daan

17 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een fantastische anderhalve week rondom Auckland te hebben gereisd, ben ik op de campus aangekomen. Tot nu toe heb ik een Saudie-arabier en een chinees als huisgenoten. Ik del het huis met vier anderen, dus deze week zullen de andere twee huisgenoten nog aankomen. Ook leuk om te vermelden is dat Thomas, m'n maat die mee is naar Nieuw-Zeeland, in het appartement naast me slaapt. Dat zullen vast veel goeie avonden zijn! De campus hier is echt enorm groot, je doet er minimaal 20 minuten over om van de ene kant van de campus naar de andere kant te gaan. Fantastische omgeving met veel groen en vriendelijke mensen. Op de campus zelf heb ik nog niet zoveel gedaan. Vandaag een nieuw-zeelands bankaccount geopend en mijn studenten kaart opgehaald, en boodschappen gedaan met de buren.

Woensdag 5 februari vloog ik rond 10 uur 's avonds naar Dubai, waar ik moest overstappen op het vliegtuig naar Sydney en vervolgens naar Auckland. In totaal heb ik hier zo'n 30 uur over gedaan. Natuurlijk ging dit niet zonder slag of stoot. De 'ellende' begon al op Dubai. Dit immens grote vliegveld zag eruit als één grote turkse markt, ik snapte er niet heel veel van. Blijkbaar moest ik met een ondergrondse trein naar een andere terminal waar ik me moest melden bij een transferbali om mijn Qantas boardingpasses op te halen. Van Amsterdam naar Dubai vloog ik met Emirates, dus ik moest opnieuw mijn bagage claimen. Nadat ik wel 10 keer naar een informatiebali ben gelopen om te vragen waar ik nou moest zijn, kwam ik uiteindelijk bij de goeie terminal aan om mijn boardingpassen op te halen. Gelukkig ging alles goed en ben ik op de juiste tijd aangekomen in Auckland. Met een koffer van ruim 25 kilo en een rugtas van 10 kilo ben richting de stad gegaan. Naast me in de bus zat een hele aardige man uit Boston die nog steeds gefascineerd is door Nederland en zijn fietsen. Hij kon er van genieten.

In Auckland aangekomen heb ik wel een uur, als het niet meer was, rond gelopen om mijn hostel te vinden. Voorbereiding was zeker niet overbodig geweest. Gelukkig waren er mensen met Google Maps op hun telefoon die me konden vertellen dat ik aan de verkeerde kant van de stad was. Heerlijk, met 35 kilo aan bagage de stad rond slenteren. Scheelt dat ik er maar een reis van 30 uur op had zitten. Het eerste hostel was in Ponsonby, een vrij hippe wijk in Auckland, waar ik een kamer had voor mezelf. Even bijkomen, zodat ik de volgende dag nog wat aan m'n dag had. De dag erna kwam ik om tien uur 's ochtends aan bij het volgende hostel midden in het centrum van Auckland. Meteen maar ingeschreven voor een kroegentocht voor die avond met het hostel waar ik in verbleef, waar ik samen met mijn twee Duitse huisgenoten en een Engelsman heen ging. Ja, dit was een goeie avond. Hier heb ik nog een Nederlandse meid ontmoet waar ik de volgende dag mee ging eten. Die dag ben ik de Sky Tower nog in gegaan waar ik een fantastisch uitzicht had over de Hauraki Gulf, het water rondom Auckland. De dag erna ben ik wezen surfen op Piha Beach, in één woord; wat een fantastische plek!! Oké dat was niet één woord, maar het gaat om het idee. Die avond naar Tamar, de Nederlandse die ik de nacht ervoor heb ontmoet, gegaan om te eten en een biertje te doen. Daar een spanjaard en engelsman ontmoet waarmee we de volgende dag naar Waiheke Island zijn gegaan. Zij sliepen wel in een ander hostel, maar dat mocht de pret niet drukken.

Maandag 10 februari gingen we dus met z'n 4en naar Waiheke Island. Eerst naar de 'liquor store' om wat bier in te slaan want Waiheke Island scheen het walhalla te zijn voor mensen met teveel geld. Klopte ook wel, er stonden zo verschrikkelijk veel dure huizen daar. Wat een heerlijk eiland, iedereen zo relaxed en een fantastische omgeving. Mooie baaien, stranden en natuur! In de bus naar het hostel weer twee andere duitsers ontmoet die naar hetzelfde hostel gingen waar ik ook heen moest. Vraag me niet hoe het komt, maar de backpackende duitsers zijn aardige mensen! Verder houd ik m'n vooroordelen voor me. Met die twee duitsers even op het strand gezeten waarna ik met de bus, die toch wel een goeie 20 minuten te laat aan kwam, naar het hostel gegaan van vrienden met wie ik naar Waiheke ging. in die tijd een smsje gekregen van de duitsers die ik net had ontmoet. Ze gingen barbecuen, of ik zin had om mee te eten. Die avond een fijne barbecue gehad, wat biertjes en van allerlei mensen ontmoet uit het hostel waar ik sliep.

De volgende dag werd ik wakker met zo'n 15 rode bulten op m'n been en jeuk. Muggen... Opzich logisch want het hostel was midden in de bush bush. Die dag met de duitsers een mooie wandeling gemaakt richting Owhanaka Bay en daar wezen vissen. Toch wel een goeie 15 vissen gevangen, waarvan we er 13 terug in de zee moesten gooien en twee mee konden nemen richting het hostel. Twee snappers, wat lekker! Andere mensen van het hostel hadden een heerlijke rijstschotel gemaakt en uiteindelijk alles met elkaar gedeeld. Weer een goeie avond. Die avond kwamen twee Nederlanders aan bij het hostel en direct maar even een kajaktocht gepland voor de volgende dag. Toch wel een goeie drie uur gekajakd, vermoeiend maar erg leuk. Zelfs een paar Little Blue Penquins gespot, die zie je niet vaak vertelde de eigenaar van de kajakken ons na afloop. Na een bijzonder verhaal over het versierer van dames in 7 stappen bracht hij ons naar het hostel, hij moest die kant toch op.

Na drie nachten op Waiheke Island te hebben geslapen ging ik weer terug naar Auckland om de bus te pakken naar Orewa waar ik twee nachten heb geslapen. Ik snap nog steeds niet waarom ik dat had gepland, want daar was niet veel te doen. Niets eigenlijk... Er was alleen een strand van twee kilometer, dus daar veel gelegen. Één dag een wandeling van ongeveer 8 kilometer gelopen, maar ook daar was niet veel te zien. Na twee nachten daar te hebben geslapen ben ik weer terug gegaan naar Auckland om in te checken voor m'n accommodatie op de campus. Die avond samen met de reizigers Thomas en z'n vader Gerard een paar biertjes gedronken en een hele goeie pizza gegeten.

Al met al een hele goeie anderhalve week achter de rug. Aankomende woensdag begint de orientatiedag en dan hoor ik meer wat betreft lessen en feestjes. Die zijn toch ook wel behoorlijk belangrijk.

P.S. Foto's op deze pagina zijn dramatisch. Voor betere kwaliteit: http://www.flickr.com/photos/daanhekking

  • 17 Februari 2014 - 11:22

    Wim :

    Daan erg leuk reisverslag, wat jij in anderhalve week al beleefd hebt, heb ik mijn hele leven nog nooit mee gemaakt. De foto's die je op facebook hebt geplaatst zijn ook schitterend. Ik blijf je volgen!! P.s. de kiwi ligt nog steeds in de keuken!! Groetjes Wim

  • 17 Februari 2014 - 19:47

    Tiny:

    Hey Daan, in zo'n korte tijd al zoveel indrukken opgedaan, fantastisch. Omgaan met verschillende mensen met uiteenlopende nationaliteiten, leerzaam en leuk! En dan de foto's, je kunt het beroerder treffen lijkt me!!! Nu settelen op de campus en daar je draai vinden maar dat lukt je wel.
    Daan, een heel leuk verhaal, hopelijk zullen er nog vele volgen.
    Heel veel succes maar vooral heel veel plezier de komende tijd daar, met school maar ook met de feestjes en andere leuke dingen.
    We blijven je volgen en kijken uit naar nieuwe verhalen en foto's.
    GENIET ERVAN!!!!!!!

    Jan en Tiny

  • 17 Februari 2014 - 20:41

    Gea Hekking:

    Hi Daan,

    wat een leuk reisverslag! En wat heb je al veel ondernomen. Mooie foto's ook. Veel succes met je studie straks en natuurlijk nog heeel veeel plezier.

    Groetjes van ons allemaal

  • 24 Februari 2014 - 18:13

    Trees Buv.:

    HoiDaan,geweldig om je verslag te lezen, en dan die foto,s supper. Geniet ervan!!!!!!! Trees

  • 09 Maart 2014 - 19:56

    Gerda Reimert:

    Hallo daan wat een mooi verslag.
    Geniet ervan

    Groetjes gerda en anton reimert

  • 25 Maart 2014 - 22:33

    Tiny:

    Hoi Daan, als ik al niet jaloers was op al het moois wat je al hebt gedaan dan ben ik het nu zeker, jeetje wat een prachtige foto's!!! Je verveelt je zeker niet en wat een prachtige natuur. Daan, blijf genieten en we blijven je volgen.
    Liefs, Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 19 Juni 2012
Verslag gelezen: 1508
Totaal aantal bezoekers 10284

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 18 Juli 2014

Minor Nieuw Zeeland

11 Juli 2012 - 08 Januari 2013

Down under

Landen bezocht: